Yhen illan juttu -tapahtuma muuttuu ostoskampanjaksi

Yhen illan juttu -tapahtuma muuttuu ostoskampanjaksi

 

Monet kaupunkikeskustojen kivijalkayrittäjät painivat pandemian aiheuttamasta kuluttajien vähentymisestä. Pelkästään etätyöskentely on vaikuttanut asiakasmääriin ja kuluttamiseen. Siksi tarvitaan toimia, että kivijalkayrittäjät säilyisivät ja kestäisivät poikkeuksellisen ajan yli.

Yhen illan juttu etsii uusia muotoja ja tapoja kampanjoida shoppailua ja kutsua ihmisiä Lahden keskustaan. Kampanjalla halutaan muistuttaa, miten tärkeää on kuluttajien ja asiakkaiden tuki nykyisille yrittäjille, jotka taistelevat pitkään jatkunutta pandemiaa vastaan. Kampanjalla ei haluta kuitenkaan tukea suurien massojen kokoontumisia, eikä luoda lisää turvattomuutta.

Yhen illan juttu 26.3. tuo piristystä arkeen ja luo merkityksiä

Erityisesti Yhen illan juttu -nimi, joka mahdollistaa monenlaiset sisällöt, kiinnostaa muitakin kaupunkeja. Kevään yhteiseen juttuun on lähdössä mukaan Lahden lisäksi ainakin Porin, Iisalmen, Rauman ja Hämeenlinnan kaupunkikeskustat.

Kaikki mukana olevat kaupungit haluavat tuoda kampanjalla piristystä korona-arkeen ja luoda uusia merkityksiä paikallisille yrityksille ja heidän asiakkailleen. Myös mukana olevilta yrityksiltä toivotaan yhteistyötä ja rohkeutta lähteä mukaan, sillä yrittäjät tarvitsevat toistensa tukea ja vain yhdessä tekemällä voimme saada jotain aikaan.

Pääsiäisteemalla kampanjaan saadaan myös sopivasti iloa ja huumoria mukaan, vaikka Yhen illan juttua tehdäänkin aina tositarkoituksella. Kampanjan varsinaista sisältöä, uutta tapaa ja mallia ideoidaan verkkotilaisuudessa 12.2. yhdessä yritysten ja muiden toimijoiden kanssa.

Yhen illan jutussa korostuu turvallisuus ja vastuullisuus

Lahden seitsemännessä Yhen illan jutussa ostamisen turvallisuus sekä asiakkaille että yritysten työntekijöille halutaan nostaa tärkeänä esiin. Kaikissa sisätiloissa suositellaan maskin ja käsidesin käyttöä sekä sopivia asiakasmääriä turvaväleineen.

Tutkimusten mukaan korona-aikana asiakastarpeet ovat muuttuneet. Mm. vastuullisuuskysymykset ovat tulleet tärkeiksi, kuten tuotteiden alkuperä, paikallisuus, kotimaisuus, kierrätettävyys ja kestävyys. Näitä asioita tarjousten lisäksi halutaan yritysten tuovan kevään Yhen illan jutussa näkyväksi.

 

 

Yhen illan juttu kotisivut: https://yhenillanjuttu.fi/

Yhen illan juttu – Lahti facebookissa: https://www.facebook.com/events/774293403171753

@yhenillanjuttu_lahti

#yhenillanjuttu #turvallisesti #vastuullisesti #tositarkoituksella

 

Lisätiedot:

Pipsa Wirtanen, toiminnanjohtaja, Lahti City ry, pipsa.wirtanen@lahticity.fi, 040 5321299